11 maart - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu 11 maart - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu

11 maart

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

11 Maart 2008 | Malawi, Lilongwe

11-4 (dag 7)
Alweer dinsdag. Precies een week geleden werden we hier voor het eerst wakker! Er is de afgelopen week zoveel gebeurd dat we ons besef van tijd een beetje verloren zijn. Vandaag zouden we voor het eerst een echt gesprek hebben met George van ACEM over het project. Omdat er eigenlijk teveel teams zijn en te weinig auto’s loopt het allemaal een beetje moeilijk en hebben we ons project nog niet echt op kunnen starten. Zo lang we geen school kunnen bezoeken en niet weten wat we kunnen maken en verkrijgen kunnen we ook nog niets doen.
Helaas is het ook niet zo dat we scholen kunnen bezoeken op eigen houtje want we hebben geen vervoer en ACEM wil er uiteraard ook nauw bij betrokken zijn. Gepland is dat we morgen met George van ACEM ons project door gaan praten en hopelijk al de technische school kunnen bezoeken die in Lilongwe ligt. In de morgen ontbijten we wat en vervolgens ga ik mijn eerste was doen! Het is al een hele tas vol. Al het zand en het warme weer zorgen er aardig voor dat je kleren behoorlijk vies worden. Wat later in de morgen gaan we naar oldtown om vervolgens onze waarbenjij.nu websites te updaten en e-mails te beantwoorden. Ik heb een e-mail van Lennart waarin hij verteld dat hij me extra fotoruimte gegeven heeft. Ik kijk op mijn waarbenjij.nu en er is ruimte voor 100 foto’s. dat is dus 90 foto’s meer dan dat je standaard krijgt. Bij deze…. Len ik ga er mega veel foto’s op knallen voor je! Thanx..
Op de weg terug naar huis gaan we langs Ali-baba om daar even wat te drinken en wat te eten. De meeste hadden een hamburger of cheeseburger met friet. Ik had aan alleen frietjes genoeg. Slechts 120 kwatcha kost het, wat is nou 60 eurocent voor een bord friet? Ondertussen komen Babs en Mieke bij ons zitten, zij zijn ook in de stad omdat ze boodschappen moeten doen. Wanneer we al ons eten op hebben nemen we de minibus naar huis. Daar gaan de meeste een boek lezen of wat muziek luisteren. Ik kies ervoor om even te gaan zonnen. Na 20 minuten ben ik alweer aan het verbranden van alle kanten. Even een koude douche nemen en wat aftersun op smeren en het is weer verholpen. De jongens en meisjes van het bouwteam en het educatie team zitten vandaag in Matsimbe. Dat is ongeveer een uur rijden. We verwachtte ze pas thuis rond een uur of 8 dus we eten nog een boterham en stellen het avond eten dan maar uit. Ondertussen kijken we nog een film. Mieke komt met het idee om Ice princess te kijken, wat een wijvenfilm zeg! Het is ondertussen al 7 uur en we beginnen het eten maar alvast te maken. In de middag hebben Babs en Mieke aardappelpartjes gehaald voor het avondeten. Een hele emmer vol maarliefst. Op onze nieuwe BBQ beginnen we te bakken. Rond half 9 zijn de eerste borden met eten klaar. Nadat ik mijn bordje op heb neem ik het bakken over. De andere zouden al thuis moeten zijn maar hebben laten weten dat ze pas om half 10 thuis zullen zijn. Als ze eenmaal thuis komen zijn de aardappeltjes net klaar. Ze eten allemaal hun bord leeg en iedereen lijkt het lekker te vinden. We hebben precies 1 bord over die we aan de watchman geven. Zo die heeft ook weer te eten. Na het eten blijven we nog even buiten zitten om wat te kletsen. De helft van de mensen is naar binnen en gaan een aflevering kijken van Heroes. Tom heeft het hele eerste seizoen bij. Na het kletsen kies ik er maar voor om naar bed te gaan, heb niet veel zin om nog een uur naar zo’s scherm te gaan zitten kijken.

  • 11 Maart 2008 - 10:25

    Ingrid:

    Hoi Bram
    Alles bij elkaar hebben jullie gisteren een leuke dag gehad, maar ik hoop van harte dat jullie morgen meer zicht hebben op jullie projekt.Wel lachen al die kindjes. op de foto`s van Tom.
    Jij hebt ook leuke foto`s . En jij schrijft gelukkig voor allemaal tegelijk. Ik geloof dat alle familie`s van jouw site meegenieten.
    Blijven schrijver hoor.
    Groetjes aan allemaal,
    Ingrid (moeder Tom)

  • 11 Maart 2008 - 17:16

    Dap:

    super vet!
    je zou later boekenschrijver moeten worden..
    hier ist nog net zo saai als ever!

    luvv you
    we misse je
    kus dap

  • 11 Maart 2008 - 21:20

    Toos Jonker :

    Leuk om allemaal te kunnen volgen wat je doet/meemaakt. Je schrijft ook leuk dus dat leest wel lekker. Succes met je project. Groeten Toos

  • 12 Maart 2008 - 12:46

    René Feyen:

    Hallo Bram,

    Ik weet niet wat je na deze opleiding gaat doen. Maar kies een vak waarin taal een belangrijk onderdeel is. Mijn complimenten over jouw schrijfstijl Het is verhalend, helder en makkelijk leesbaar. Kijk of je in het project ook van deze kwaliteit gebruik kunt maken. Verder gaat het me natuurlijk niet aan. Het geeft mij, ons, wel veel leuke en nuttige informatie over hoe de zaken bij jullie lopen of juist niet lopen.

    Ik zal je schrijfsels met genoegen blijven volgen.

    Groet,

    René (vader van Ernst)

  • 13 Maart 2008 - 12:47

    Greenspan Dale C.:

    great job on the waterpump project. You'll get the Nobel Prize yet my friend!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Bram

Afstudeerstage naar Malawi om daar 3 maanden lang ontwikkelingswerk doen. We gaan pompen bouwen.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 34451

Voorgaande reizen:

03 Maart 2008 - 11 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: