17 maart - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu 17 maart - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu

17 maart

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

20 Maart 2008 | Malawi, Lilongwe

Maandag, vandaag kunnen we naar de Don Bosco school om ons project wat dieper door te praten. Echter krijgen we een telefoontje van Henk Haring. Nu al beginnen aan de pompen? Jullie moeten eerst research doen! Ow… We hebben ondertussen al veel gedaan aan het ontwerp, eigenlijk is het al bijna klaar dus we zouden bij wijze van spreken vanavond al aan de slag kunnen. Nu moeten we de Don Bosco school weer teleurstellen dat het weer uitgesteld wordt. De principal was overduidelijk al niet blij met de wijze waarop gehandeld is met het constructie team. We kunnen dus vandaag niet naar de school en we lopen weer vertraging op met ons project. Sterker nog dit houdt in dat we pas volgende week verder kunnen aangezien we nu eerst met ACEM alles door moeten spreken. De middag vul ik op met het tekenen van mijn nieuwe ontwerp voor de pomp. Sinds ik het in mijn hoofd heb ben ik helemaal hyped om het precies zo te tekenen zoals ik wil en het nog verder te verbeteren. Het lukt heel aardig. Eigenlijk is het ontwerp aan het eind van de middag zover gevorderd dat het al klaar lijkt. Uiteraard zijn er nog veel puntjes op de i te zetten. De rest van de middag kijken we nog wat afleveringen van Heroes. Ook wordt ik nog gebeld door Veerle, super leuk om Veerle weer te spreken. Ook al belt ze zeer regelmatig, het blijft elke keer weer speciaal. Ik mis dr!
Tjerk vraagt of ik zin heb om de wijk een beetje verder te verkennen. We lopen de poort uit en vertrekken in een richting waar we het minst van gezien hebben. Al na een minuut kijken we onze ogen uit! Een paar honderd meter verder om de hoek van de straat hebben ze amper iets. De huizen staan verrassend dicht op elkaar en van wegen of steegjes is ook niet echt te spreken. Er ligt overal troep, maar dan ook echt troep. Alles is half weg gespoeld en blubber is all over the place. Helaas hebben we beide geen camera bij. 10 minuten later is het weer helemaal tegenovergesteld. Hier hebben alle huizen een omheining en zijn de straten beduidend beter. Af en toe kunnen we door een poort naar binnen kijken. De woningen zijn net zogoed als die van ons of vaak zelfs nog beter. Kortom, heel goed voor Afrika. Ook spotten we aardig mooie auto’s in de wijk. Mensen die hier wonen hebben echt wel te eten! Water is overal te vinden… We lopen ons rondje en komen weer uit bij de markt. Een flesje cola en weer op naar huis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Bram

Afstudeerstage naar Malawi om daar 3 maanden lang ontwikkelingswerk doen. We gaan pompen bouwen.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 34450

Voorgaande reizen:

03 Maart 2008 - 11 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: