29 maart - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu 29 maart - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu

29 maart

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

05 April 2008 | Malawi, Lilongwe

Weekend. Niet veel op de planning vandaag. Wanneer ik wakker word eet ik wat en ga ik samen met Tjerk en Maarten naar Oldtown. Maarten moet zijn laptop bijwerken en heeft dus veel tijd nodig op internet. Tjerk is nog steeds een beetje ziek en wil vroeg in de middag weer terug zijn. Ik besluit om met Tjerk mee te gaan zodat hij niet alleen terug hoeft. De rest van de mensen gaat vanmiddag naar een mevrouw die Femke heeft leren kennen. Deze mevrouw woont al jaren in Malawi en kan ons dus veel vertellen. Anderhalf uur lang spenderen Tjerk en ik op internet. We beantwoorden wat e-mails en werken onze sites bij. Als we net weg willen komt Mr. T, (een straatgast) langs en vraagt of Tjerk een e-mail adres voor hem aan wil maken. Tjerk helpt hem ermee. Direct daarna lopen we naar Alibaba om wat te eten. Mr. T heeft me eerder gevraagd of ik mijn telefoon wil verkopen. Hij loopt met ons mee en we hebben het erover. Als ik er nog iets fatsoenlijks voor terug kan krijgen doe ik het misschien wel. Bij Alibaba aangekomen bestellen we een cola en beiden nemen we chicken wings met chips. Nog voor dat we het eten gekregen hebben komen Tom een Matthieu langs. Als we klaar zijn met eten Gaan we lang de supermarkt om inkopen de doen voor de BBQ. Eerst gaan we langs de peoples maar echt veel vlees hebben ze niet. Whatever, we lopen wel langs de shoprite. Daar hebben ze tenminste wel alles. In de Shoprite komen we eerst Vlemmings tegen en vervolgens ook George van ACEM. Toevallig! Zo we hebben al onze boodschappen, laten we naar Alibaba lopen want daar zit de rest te eten. Als we aankomen beginnen de wijven al meteen met zeiken. Al snel gaan we maar weer weg. Met de mantola naar area 2 en vanuit daar naar huis. De eerste mantola was goed maar deze is gaar zeg! Nog voordat we de 2e mantola in zijn gestapt belt Len me. De hele weg zit ik met hem aan de telefoon en ook nog een tijdje als we alweer thuis zijn aangekomen. We hebben het over zon 3 wiel autotje. Misschien wil ik die wel een kopen als ik terug ben. Lachen toch… hè paps en mams hehe. Tjerk is ondertussen in bed gaan liggen omdat hij toch niet zo lekker was. Ik zit dus alleen in de woonkamer. Dave Mirra pro bmx helpt me de uren wel doorkomen. Backflips, Tailwhips… alles gooi ik eruit hehe. Al snel komt Tjerk weer zijn bed uit. We gaan eerst nog even langs het winkeltje op de markt en daarna zetten we een film aan. We own the night wordt het. Hij duurt iets meer dan 2 uur dus we kunnen even vooruit. Nog voordat de film is afgelopen komt de rest thuis. Een beetje gestoord kijken we de film af. Zo dat was een lache film! Al lang geleden dat we een film gekeken hebben. Vanavond eten we soep met brood omdat we vanmiddag al bij Alibaba gegeten hebben. Dat hebben de vrouwen besloten. Wij eten immers zovaak bij Alibaba waarnaar we s’avonds gewoon lekker warm eten. Na het eten houden we nog een kleine vergadering over de punten waarop Ex-change zich kan verbeteren zowel de organisatie ACEM die hier in Malawi zit. Na het eten begint het bier! Het is zaterdag avond toch! 8 van ons gaan vanavond uit in de stad. Tjerk gaat niet mee omdat hij nog steeds ziek is. Matthieu en ik hebben ook niet veel zin en blijven ook thuis. Op het laatste moment blijft Chris ook nog thuis. De rest wordt rond half 11 opgehaald. Wij drinken nog wat biertjes en Tjerk gaat al vrij op tijd naar bed. Al snel volgt Chris, hij gaat ook naar bed. Matthieu en ik vinden het allemaal prima. Wij gaan wel door met bier drinken in de woonkamer. We besluiten om een film te gaan kijken. Transformers komen we tegen op de harde schijf van Tom. Laten we die gaan kijken. Het is al half 1, maargoed dat moet nog wel lukken. Tegen 2 uur hebben we het wel zoon beetje gezien. De film zal wel bijna afgelopen zijn………Niet dus! Hij duurt nog meer dan een uur. Tot half 3 kijken we door maar dan haken we af en gaan we slapen. We worden allemaal nog wel wakker wanneer de rest terug komt, dat hadden we eigenlijk wel verwacht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Bram

Afstudeerstage naar Malawi om daar 3 maanden lang ontwikkelingswerk doen. We gaan pompen bouwen.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 34430

Voorgaande reizen:

03 Maart 2008 - 11 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: