6 april - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu 6 april - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu

6 april

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

12 April 2008 | Malawi, Lilongwe

Het voelt niet echt heel laat als ik wakker word. Wel weet ik dat het niet zo vroeg zal zijn als gewoonlijk omdat we er gister rond 3 uur in lagen. De jongens willen vandaag gaan zwemmen. Eigenlijk heb ik daar niet zo heel veel zin in maar alleen thuis blijven is ook niet echt gezellig. We ontbijten en bespreken een beetje wat we gaan doen. Veel van de jongens hebben toch niet zoveel zin meer om te gaan zwemmen. Ernst en Maarten gaan richting oldtown om te internetten. Tjerk, Tom en Matthieu gaan wel zwemmen. Chris en ik blijven over. Wij besluiten om maar rond te gaan lopen door de wijk opzoek naar een kip. Vanavond krijgen we bezoek van Henk en de andere mensen van Edukans. We houden een BBQ en het lijkt mij wel leuk om een kip te slachten. Dat hadden we al bedacht maar elke keer haakt iedereen af. Volgens mij durven ze die kip gewoon niet te slachten. Om eerlijk te zijn lijkt het mij ook moeilijk om zomaar haar kop eraf te hakken maargoed, als je kip kan eten moet je ook niet klagen als je er zelf een keer een moet choppen. Het is niet zieliger als je het zelf doet. Na een hele tijd zoeken in de wijk komen we geen enkele kip tegen. Zondags is de kippen “slachterij” dicht dus kunnen we geen slachtkippen kopen. Helaas want vandaag hebben we er tijd voor en hebben we ook vlees nodig. Anderhalf uur later komen we thuis aan en is iedereen verdwenen. Wel zijn ze zo slim geweest de sleutel in het kippenhok te leggen. Chris en ik lopen naar de supermarkt en halen elk een flesje cola en een flesje Sprite. Lekker met dat warme weer. Vandaag is het wel heel warm. Goed weer om te gaan zonnen dus. Laat ik dat ook maar gaan doen. Eerst even insmeren anders ben ik binnen een kwartier uit de zon gebrand. Later in de middag komen de andere thuis. Henk heeft in de middag laten weten dat hij vandaag niet kan komen en dus maandag langs wil komen om te BBQ-en. Vandaag wordt het dus spaghetti. Ook lekker als je het mij vraagt. Ze hebben anderhalve kilo gehakt gemaakt dus het “sausje” is goed te doen. Voor we gaan slapen drinken we nog wat biertjes. Ook weet ik mijn Ipod nog te fixen. Eindelijk kan ik muziek op dat stomme Apple ding zetten. Niets meer aan doen! Althans als hij het doet…. Niet dus… De helft staat er maar op. In ieder geval weet ik nu wel hoe het moet. Morgen weer een dag. Om 10 uur krijg ik nog een belletje van Veer. Ze vertelt hoe het thuis en op school gaat. Echt blij klinkt ze niet. Na ongeveer een half uur praten gaat ze weer verder met haar schoolgebeuren. Morgen heeft ze een presentatie. Toevallig ook om half 3. Net als ons gesprek bij het ministerie. Na het bellen sms ik haar nog als reactie op wat er gezegd is tijdens het telefoon gesprek. Al snel belt ze me weer terug. We zitten vervolgens nog een hele tijd aan de telefoon. Echt goed gaat het niet. Na het telefoongesprek is het gelukkig allemaal wat beter. Toch zit het me niet echt lekker. Het zal wel lang gaan duren voordat ik in slaap van vannacht, ik denk altijd veel teveel na over dingen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Bram

Afstudeerstage naar Malawi om daar 3 maanden lang ontwikkelingswerk doen. We gaan pompen bouwen.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 34442

Voorgaande reizen:

03 Maart 2008 - 11 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: