25 april - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu 25 april - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu

25 april

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

29 April 2008 | Malawi, Lilongwe

Aankomend weekend staat gepland als jongens weekend naar Shenga bay. De jongens van het bouwteam kunnen vandaag niet vooruit en bij ons geldt hetzelfde. Mooi want dan kunnen we er dus een lang weekend van maken. Tenminste, als de dames niet gaan zeuren. Er is de afgelopen dagen van alles gebeurd waar ze over kunnen zeiken en dat doen ze dan ook volop. Ze willen eigenlijk dat we niet gaan, maar zo makkelijk geven we ons natuurlijk niet gewonnen. Maarten wel, die blijft thuis met de dames. Of het nu is omdat hij de laatste tijd met Sanne zit te kloten of omdat hij echt vind dat er iemand thuis moet blijven weten we niet maar hij gaat in ieder geval niet mee. Nou zijn keus! Voordat we vertrekken moeten de jongens van het bouwteam nog naar het ACEM kantoor. Wij gaan naar oldtown om nog even op het internet te gaan, geld te pinnen en te eten bij Alibaba. Wat had je dan verwacht? Snacken for life natuurlijk! We zijn niet voor niets Europeanen toch? Thuis aangekomen hebben we nog even een gesprek over het feit dat ACEM het goed moet keuren dat we weg gaan. Dat is natuurlijk hun laatste hoop om er een stokje voor te steken maar tevergeefs. Ze vinden het prima zelfs. Mooi dan gaan we nu meteen, DAAG! Met z’n zessen gaan we naar de markt en pakken een busje naar area 2 waar grote bussen vertrekken naar Salima. Die richting moeten we op. Al snel vinden we een bus waar we in kunnen stappen. We zijn de eerste in de bus dus het zal nog wel een tijd duren voordat hij vertrekt. Ondertussen komen er allemaal verkopers langs de ramen die van alles en nog wat willen verkopen. Enkele van ons kopen wat eten en drinken. Het drinken blijkt niet zoon succes te zijn want de flesjes zijn hervult. Geen Coca cola maar soda cola zonder prik. Zo gaat dat hier dus. De eieren waren gelukkig wel echt, geen verrassing als je het mij vraagt. En ze smaken nog goed ook. Na 20 minuten in de bus gewacht te hebben rijden we aan. 2 uur door het prachtige landschap richting het meer. Hoe dichter we bij het meer komen hoe zonniger het wordt. Bij het meer is het altijd goed weer zeggen ze, dat lijkt aardig te kloppen want elke dag dat we er geweest zijn was het prachtig. Onderweg luister ik de hele tijd muziek en hang ik met mijn arm uit het raam. Eenmaal aangekomen in Salima stappen we over op een pickup die ons verder brengt naar Shenga bay. Eerst zitten we er met 8 man op, even later staan er meer dan 20 in de bak. Hoe ze het ook voor elkaar krijgen! Ik heb een staanplaats voorin de bak en ik houd me vast aan de roll bar. Echt comfortabel is het niet maargoed dat is alleen maar leuk als je hier in Afrika bent. Dat hoort er allemaal bij! Wanneer we in Shenga bay aankomen stormen er zoals gewoonlijk tientallen mensen op ons af. Ze willen allemaal iets verkopen of een slaapplek verzorgen etc. Ditmaal hebben we met iemand afgesproken en weten we al precies waar we heen moeten. Al snel lopen we richting de lodge om de mensen van ons af te schudden. Denk maar niet dat het zo makkelijk gaat. Zelfs in de lodge blijven ze bij ons. Ze lopen nog net onze kamers niet binnen. Dat moesten ze eens proberen! Na onze spullen gedropt te hebben gaan we direct aan het bier. Waar is het anders een jongens weekend voor! Ook bestellen we het eten bij de lodge. Anderhalf uur later staat het dan eindelijk voor onze neus. De vorige keer hebben de andere jongens hier ook al geslapen dus wisten ze al dat het zo lang zou gaan duren. Tactisch dus om al vroeg te bestellen! Na het eten drinken we nog wat biertjes en ga ik al vroeg naar bed. Ik voel me niet echt top moet ik zeggen, een beetje alsof ik ziek ga worden en dat kan ik niet echt gebruiken. Zeker dit weekend niet! Als ik op bed lig belt Len nog. Dat wist ik want dat had hij al gezegd eerder in de middag toen hij even belde vanuit het werk. We hebben het over de vakantie en van alles en nog wat. Kan niet wachten tot ik weer lol kan maken met Len. Op de een of andere manier is het altijd lachen geblazen met hem. Na het gesprek val ik in slaap. Hopen dat ik morgen niet ziek ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Bram

Afstudeerstage naar Malawi om daar 3 maanden lang ontwikkelingswerk doen. We gaan pompen bouwen.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 34462

Voorgaande reizen:

03 Maart 2008 - 11 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: