26 april - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu 26 april - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu

26 april

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

29 April 2008 | Malawi, Lilongwe

Iets voor half acht word ik wakker. Om half acht staat het ontbijt al gepland dus ik het niet heel veel tijd. Hetzelfde geldt voor Matthieu waarbij ik op de kamer slaap, die ligt nog steeds te pitten. Gelukkig voel ik me niet echt brak. Eigenlijk had ik verwacht dat ik vandaag slecht zou zijn maar het valt 100% mee. Alleen een beetje keelpijn, dat had ik gister ook al! We kleden ons aan en lopen naar voor om te ontbijten. Gebakken ei tussen 2 boterhammen, aardappelschijfjes en 2 bananen. Een goed ontbijt! Alles gaat vlot naar binnen alleen met het brood heb ik wat moeite, ben godverdomme net wakker man! Hah. Even onszelf klaar maken voordat we op pad gaan. Evan, de gast waarmee we afgesproken hadden neemt ons mee naar een paar mooie plaatsen. Eerst lopen we richting de weg waar we een fietstaxi nemen naar de voet van een berg. Iedereen springt achter op een fiets en ze brengen ons een paar km weg. Vanuit daar zullen we moeten lopen. Eerst een heel stuk over een zandweg en daarna stappen we de bosjes in. Er is geen pad meer dus we moeten onze weg maar een beetje zoeken. Een aantal van de jongens lijkt het er nogal moeilijk te hebben met de klim. Ze zijn waarschijnlijk niet veel gewend. Een half uur later staan we al op de top. Wat een mooi uitzicht zeg! Dit zou nies voor mijn moeder zijn hehe. Boven op de berg ligt een grote rots waar we op klimmen. Als je hier vanaf valt donder je echt ver naar beneden! Iedereen maakt foto’s en drinkt wat. Op naar het volgende. De klim naar beneden gaat een stuk sneller dan omhoog, te verwachten! We dalen af naar links waar we uitkomen bij een vissersdorpje. Iedereen woont er gewoon in hutjes aan het meer. Echt zo’n cliché dorpje. Zo leven ze op tropische eilanden toch? Maar hier is het allemaal echt. Niet toeristisch gemaakt, dat is veel leuker dan allemaal zo nep. Vanuit daar lopen we weer richting de lodge. Onderweg komen we nog een safari lodge tegen waar we even binnen stappen en wat te drinken pakken. Er moeten hier apen rond hangen maar tot zover hebben we er nog geen gezien. Ze hebben hier wel een aap in de omheining rondhangen. In een hoekje achter de bosjes trekken ze een aap tevoorschijn. Hij is tegen het schrikdraad aangelopen waardoor zijn achterpoten niet goed meer functioneren. Ziet er behoorlijk zielig uit. De weg terug hebben we weer geluk. Er komt een pick-up vrachtwagen langs en we kunnen meerijden. Scheelt ons weer een half uur lopen. Bij het dropje aangekomen willen we meteen door naar de hippo pools. Eerst proberen we vervoer te regelen via een pick-up maar die vraagt veel meer geld dan normaal is. Dan maar de fietstaxi proberen. Ze willen ons allemaal naar de hippo pools brengen voor 1700 kwacha. Nog geen 7 euro voor 7 man heen en terug. Nou gaan met die banaan. Ik stap achterop een fiets die bereden wordt door een jonge jongen. Een jaar of 15 schat ik hem. Hij heeft zijn fiets helemaal versierd met reflectoren en mooie kleurtjes etc. Er zit zelfs een toeter op! We beginnen te fietsen. Eerst een minuut of 10 over de verharde weg en daarna komen we uit bij een zandweg waar we inslaan. Het ziet eruit of het behoorlijk lastig fietsen is. Op sommige stukken ligt los zand. Niet echt ideaal fietsen met iemand achterop. Eigenlijk is het maar raar dat een jongen van 15 een blanke gast ergens heen moet fietsen. Het is allemaal leuk en aardig maar ik vind het een raar idee. Ik fiets dan liever zelf in plaats van iemand die mij fiets. Nou heb ik ook niet veel moeite met fietsen, dat scheelt! Onderweg komen we van alles tegen wat prachtig is om te zien, ik heb geen camera bij maar Ernst en Tom wel. Hopen dat ze mooie foto’s maken dan maar. Ook komen we nog een groep apen tegen die net de weg over aan het steken is. Lachen is dat! Bij de hippo pools lopen we de bosjes in. Dit is echt midden in niemandsland. We banen onze weg door het struikgewas langs de rivier af. Dit is echt een mooi gebied! Helaas zien we geen nijlpaarden. Het is te warm en ze zitten onder water. Na even gerust te hebben lopen we weer terug naar de fietstaxi’s die ons vervolgens weer terug brengen. Bij de lodge aangekomen drinken we wat en halen Chris en ik chips. Laten we nog even naar het meer gaan om te zwemmen. Iedereen kan dat wel gebruiken lijkt me! Op het strand komen er zoals gewoonlijk weer tientallen verkopers langs. Voor etenstijd gaan we weer terug naar de lodge en bestellen eten. Chips met vis. Hetzelfde als gister. En weer smaakt het even goed, dat is mooi! We zijn klaar met eten en Evan en Tom gaan hout halen. Vanavond kampvuur bij het meer. Ze komen terug met hout en de andere jongens nemen een krat bier mee. Dat beloofd veel goeds! We bouwen het kampvuur en chille de rest van de avond op het strand. Niet al te laat gaan we terug naar de lodge, nemen een douche en gaan pitten. Het was een lange, zware dacht voor de meeste.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Bram

Afstudeerstage naar Malawi om daar 3 maanden lang ontwikkelingswerk doen. We gaan pompen bouwen.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 34454

Voorgaande reizen:

03 Maart 2008 - 11 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: