27 april - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu 27 april - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu

27 april

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

29 April 2008 | Malawi, Lilongwe

Vandaag gaan we maximaal chille op het strand! Niets meer dan dat. Na het ontbijt pakken we onze spullen in om vanmiddag te vertrekken. Onze zwemspullen halen we eruit want eerst moeten we nog naar het strand. Iedereen is klaar dus we vertrekken. Het is maar een paar minuten lopen dus dat is ideaal! Wanneer we honger beginnen te krijgen lopen we naar een lodge gelegen aan het strand. Een prachtige plek om rond te hangen. Zo zie je ze in boekjes. De lodge blijkt maar 1000 kwacha per nacht te kosten. Dat is minder dan 5 euro per nacht! Die nemen we de volgende keer als die nog gaat komen! We bestellen allemaal een tosti. Lekker! Dat had ik al een hele tijd niet meer gehad. Als enige jongen heb ik voldoende aan alleen een tosti. De rest neemt er nog een cheeseburger met chips bij. Ik loop ondertussen terug naar de lodge om te douchen en me klaar te maken voor de terugreis. Iedereen heeft zich klaargemaakt en we nemen een pick-up naar Salima toe. Voordat we vertrekken spring ik er nog even af om een portie chips te halen. Altijd! Lekker in het zonnetje sta ik voorin de bak. Net als de vorige keer maar nu sta ik een stuk meer comfortabel. In Salima kunnen we meteen overstappen op een grote bus die naar Lilongwe rijdt. Dit is echt een gare bus! Hard zal hij niet gaan maar hopelijk komen we er wel tegen de avond. Ik luister de hele rit muziek en zit met mijn gezicht in het zonnetje tot hij onder gaat. Prachtig landschap hier, ik kan er geen genoeg van krijgen. In Lilongwe komen we aan als het net donker is geworden. Op naar een restaurant dan maar. Waar we afgezet zijn zit een restaurant waar we al wilde gaan eten. Geluk! 5 van de 6 mensen bestellen nummer 52 van de kaart maar de eigenaar die de bestelling opneemt kan dat blijkbaar niet goed begrijpen. Hoe moeilijk kan het zijn? 6 x nr.52 Naja. Uiteindelijk krijgt iedereen het goede gerecht en werken we het allemaal hongerig naar binnen. Wanneer iedereen klaar is bellen we een taxi die ons naar huis brengt. Thuis ga ik al snel pitten. De jongens besluiten buiten op de veranda nog een fikkie te stoken. Heeeel tactisch om een vuurtje te bouwen op de veranda maargoed. Ze komen erachter wanneer ze het opruimen. Een dikke brandvlek op de vloer. Had je kunnen verwachten toch? Vanuit mijn kamer kan ik alles horen, ik lach me kapot! Wanneer iedereen in bed ligt val ik pas in slaap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Bram

Afstudeerstage naar Malawi om daar 3 maanden lang ontwikkelingswerk doen. We gaan pompen bouwen.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 34455

Voorgaande reizen:

03 Maart 2008 - 11 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: