28 april - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu 28 april - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu

28 april

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

29 April 2008 | Malawi, Lilongwe

Nog steeds voel ik me niet helemaal goed. Mijn keel doet elke ochtend en avond zeer en ik voel dat het niet helemaal lekker zit in mijn borst. Nu maar hopen dat ik geen keelontsteking ga krijgen. Dat zou echt niet relaxed zijn hier. Het ziet er wel een beetje naar uit maar we wachten het gewoon af. Misschien is het beter als ik vandaag gewoon thuis blijf. In de wind zitten tijdens de busrit naar Don Bosco zal het vast niet bevorderen. Na het ontbijt maken Tom en Ernst zich klaar om te gaan. Zij gaan wel naar de school toe vandaag. Ik kan dan gewoon aan het verslag gaan werken ofzo. Er is nog voldoende te doen. Eerst gaan Ernst en Tom een nieuwe buis halen want die heeft Ernst de vorige keer laten staan in de bus. Rond 12 uur belt Tom me op dat ze weer naar huis komen. Alle mechanische onderdelen van de pomp zijn al af! Ook zijn een hoop onderdelen al geverfd door Matthew. Die had blijkbaar niet veel te doen dus is hij maar gaan verven. Vanaf nu is het wachten op de put. Ze hebben al een meter water in de put staan. Nu willen ze nog een meter dieper gaan graven zodat ze zeker genoeg water hebben staan in het droogseizoen. Deze week is sowieso een korte week want donderdag en vrijdag zijn feestdagen deze week. Het enige wat we in de tussentijd kunnen doen is aan de handleiding werken. Daar kan nog meer dan genoeg aan gedaan worden dus we hoeven ons zeker niet te vervelen. Het gaat in ieder geval tien keer beter dan we hadden verwacht met het maken van de pomp. Als we de pomp af krijgen met een goede handleiding erbij is het project geslaagd. Een nieuw design in een nieuw land. Beter hadden we niet durven dromen. De rest van de dag chille we thuis een beetje. In de avond staat een BBQ gepland. Lekker! Nog even vlees halen in de supermarkt op de markt op de hoek. Alleen worstjes hebben ze daar maar dat is voldoende. Er is nog gehakt waar we hamburgers van kunnen maken. Tom steekt de BBQ aan en de dames maken het eten klaar. Lekker! Dit is voor herhaling vatbaar! Dat zeiden we de vorige keer ook al. Altijd! Na het eten drinken we nog wat biertjes en luisteren we muziek in de tuin. Veer belt nog! Yes, dat is alweer een tijd geleden! Helaas kunnen we niet heel lang praten want ze slaapt vandaag bij Daphne. Die wil naar huis dus daarmee wordt ons gesprek beëindigd. Wanneer de kratten bier leeg zijn gaan we naar bed.

  • 05 Mei 2008 - 07:45

    Ingrid:

    Ha die Bram,
    Wat een leuke verhalen heb je weer geschreven. Volgens mij genieten er vele families van jouw schrijven.
    Jullie hebben weer een superweekend gehad in Senga-bay heb ik begrepen.
    Maar nu hoop ik dat jullie van de week onderhand jullie pomp af kunnen maken.
    En hoorde gisteravond van Tom dat jullie een geweldige koniginnendag hebben gevierd in Blentyre. Weer een gezellige, luxe aparte ervaring rijker.
    Maar nu gaat het opschieten, nog 3 weken te werken (!!?? ), en dat nog een week vakantie en op 11 juni kunnen we jullie weer begroeten op Schiphol. Wat gaat die tijd hard!! Ik hoop dat je keel weer beteris, maar dat zal in Blentyre wel genezen zijn.
    Succes verder van de week en groetjes aan iedereen,
    Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Bram

Afstudeerstage naar Malawi om daar 3 maanden lang ontwikkelingswerk doen. We gaan pompen bouwen.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 34438

Voorgaande reizen:

03 Maart 2008 - 11 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: