6 mei - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu 6 mei - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu

6 mei

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

14 Mei 2008 | Malawi, Lilongwe

De zoveelste ochtend is alweer aangebroken. Dag 63 om precies te zijn. Nog 35 dagen te gaan en dan zijn we weer thuis. Nog even doorbijten dus. Niet dat het heel erg is om hier te zijn, in tegenstelling zelfs. Maar toch mis ik de dingen thuis heel erg. Vooral de mensen thuis, nu dringt het pas echt door hoe blij ik ben met de vrienden die ik heb. Vanaf vandaag hebben we ook nog maar 2 en halve week om het project af te gaan ronden. Al het mechanische is klaar en de tekeningen voor de behuizing etc ook al. Als we nu direct konden beginnen was het een ander verhaal. Ik ben een beetje bang dat we het niet meer af gaan krijgen omdat het allemaal te lang duurt met materialen etc. Als we de materialen kunnen halen op kosten van Don Bosco en later declareren via ACEM maken we nog een kans. 2 weken moet genoeg zijn om een huisje te bouwen niet dan? Genoeg nagedacht, mijn bed uit! We eten wat en vertrekken naar Don Bosco. Op de markt staan we in het zonnetje te wachten, er komt maar geen bus. Normaalgesproken duurt het maar een minuut of 5. Zouden er dan geen busjes rijden vandaag? Er staan wel andere mensen te wachten dus ik kan me niet voorstellen dat niemand er iets vanaf weet. Oh, er komt al een busje aan. Vol! Nog een vol busjes volgt. Pas de 3e bus/landrover die er aan komt heeft plek voor ons. Hopelijk hebben we meer geluk met de bus naar area 23. Gelukkig maar. Er zijn nog iets van 5 plekken over dus al snel zit hij vol voor vertrek. Op Don Bosco aangekomen Beginnen we direct met het veranderen van de tekening op het bord die we gemaakt hebben voor de berekening van de constructie materialen. We hebben besloten dat we het maar wat makkelijker gaan maken omdat we het anders misschien niet af kunnen krijgen. Zonder resultaat terug gaan naar Nederland is wel het laatste wat we willen. Ik verander mijn tekening op het bord zoals we het nu willen maken. Helaas is Jofin niet op school. Die hadden we nu net nodig om te bespreken wat we nu als volgende stap gaan ondernemen. Morgen is hij er weer. We zijn er toch dus verven we alle onderdelen nog maar een keer. Na de lunch gaan we naar huis. De jongens komen tegen het avondeten terug. Ze hebben in Matsimbe een BBQ gehad. Totaal met 35 man en het is allemaal goed gegaan. Mooi! Dat was hun afsluiting in Matsimbe dus ik ben blij dat het project uiteindelijk goed afgerond is. Hopen dat wij het ook zo mooi af kunnen ronden. In de avond maken we het nog maar eens gezellig want dit is een van de laatste avonden voor de boys. In het barretje word nog wat gedronken waarna we vervolgens naar huis gaan om te slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Bram

Afstudeerstage naar Malawi om daar 3 maanden lang ontwikkelingswerk doen. We gaan pompen bouwen.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 34441

Voorgaande reizen:

03 Maart 2008 - 11 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: