11 mei - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu 11 mei - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu

11 mei

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

14 Mei 2008 | Malawi, Lilongwe

Zo gister was het mijn dagje wel weer. Als ik wakker word vraagt meteen iedereen me wat er allemaal gebeurd is. Buiten zitten we op lege bierkratjes in het zonnetje en vertel ik wat er gebeurd is. Lijpe shit! Niet bepaald voor herhaling vatbaar als je het mij vraagt. Ik pak wat te drinken en kleed me fatsoenlijk aan. Laat ik maar eens naar Geoffrey toe lopen. Als ik bij zijn huis aankom is er niemand thuis. Een van zijn buren verteld me dat hij in town is. Nou, daar was ik toch al van plan om heen te gaan. Ik loop terug naar huis en praat wat met een van de jongens van het waterteam. We hebben het over hun project en ik vertel ze dat ze als eerste iets moeten gaan doen aan die putten in Matsimbe. Als je daar nu een band overheen legt met een deksel en een touw eraan vast knoopt zodat iedereen zijn emmer eraan kan knopen en water omhoog kan hijsen dan hebben ze tenminste schoon water. Zoals de putten er nu bij liggen is het zo vies dat je er niet eens je kleding in kan wassen. Hij vind het een goed idee en gaat er vandaag over nadenken. Wij gaan ondertussen richting oldtown. Eerst nog even pinnen voordat we gaan eten bij Alibaba. Zoals gewoonlijk neem ik Chicken en chips. Na het eten verkassen we naar het internetcafé waar ik wat e-mails verstuur en op MSN ga. Iedereen vraagt direct wat er allemaal gebeurd is. Een heel avondtuur hehe! Ook post ik het op de Dutchflatland pagina. Dat zullen ze wel lachen vinden! Als we klaar zijn is het alweer bijna half 6 en begint het te schemeren. Eerst drinken we nog een biertje op het terras van de diplomats waarna we ons vervolgens haasten naar het busstation. Er staan nog 2 busjes waarvan er 1 bijna vol is. Als laatste passagiers stappen we in en rijd het busje weg. Thuis aangekomen besluiten Tom en ik naar Geoffrey te gaan. Die ben ik niet meer tegen gekomen in town. Hij is thuis en laat ons binnen. Voor een minuut of 10 zitten we in zijn kamer en praten wat. We hebben nog niet gegeten dus laten we maar naar de markt gaan. Ditmaal gaan we naar een markt waar Tom nog nooit geweest is. Helaas heb ik gister over die mark gelopen in een wat minder prettige situatie. Ik had het dus al gezien. Onderweg naar de markt lopen we nog even langs het huis van de moeder van Geoffrey. Hij stelt ons voor aan zijn moeder en zusjes. Ze vragen of we morgen bij hun willen komen eten. Nou niets liever! Dat is echt super om te doen. Ook al eten we dan we nsima wat we niet echt lekker vinden. Nou, op naar de markt toe. In deze wijk hebben ze duidelijk nog niet veel blanke gezien. Echt iedereen zit ons aan te staren op de markt. Eerst halen we een flesje Sprite en vervolgens wat chips. Met de chips lopen we naar het huis van Geoffrey. Onderweg komen we nog de plek tegen waar we gister ook gestaan hebben met de agenten erbij. Even een foto maken, dat is wel leuk. In het huis van Geoff eten we onze chips op en maken nog wat foto’s. Daarna gaan we naar de lokale bar op onze markt. We drinken nog wat biertjes en gaan naar huis.


  • 16 Mei 2008 - 11:37

    Ingrid:

    Ben nog steeds heel benieuwd wat er gisteravond heeft plaats gevonden!!!
    Gr. Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Bram

Afstudeerstage naar Malawi om daar 3 maanden lang ontwikkelingswerk doen. We gaan pompen bouwen.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 34466

Voorgaande reizen:

03 Maart 2008 - 11 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: