1 mei - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu 1 mei - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu

1 mei

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

06 Mei 2008 | Malawi, Lilongwe

Mei had beter kunnen beginnen. Half 6 word ik al wakker van de keelpijn. De antibiotica werkt dus nog niet. Althans het zal vast wel werken maar effect kan ik nog niet bespeuren. Helaas want keelpijn is niet echt handig als je op “vakantie” bent aan een meer. 3 uur lang blijf ik in mijn bed liggen tot het ontbijt klaar is. We eten wat en gaan naar het strand toe. Tot 12 uur liggen we in het zonnetje te bakken waarna we vervolgens naar de Cool runnings toe lopen. Daar kan je lunchen want dat hebben we de voorgaande keer ook heerlijk gedaan. Op het terrasje drinken we eerst wat fris waarna we vervolgens het eten willen bestellen. Niet dus! Het is veel te vol in de lodge en ze kunnen niet meer mensen bedienen. Dan maar terug naar onze lodge, daar kan je vast ook wel lunchen. Inderdaad! Ze serveren ons chips met ei. Prima lunch als je het mij vraagt. We zitten allemaal vol en besluiten terug te gaan naar het strand om daar verder te gaan bakken. Rond 4 uur is de zon zodanig gedaald dat er schaduw valt op het strand. Tijd om weer terug naar de lodge te gaan dus! Even douchen en na het douchen lekker op bed liggen dutten. Tegen half 7 word ik weer wakker. Tom en Ernst hebben al avondeten besteld dus dat zal er over een half uur zijn. Ik pak mijn pillen en verkas me naar de bar. Eerst nog een cola en het eten komt er alweer aan. Voor de zoveelste keer neem ik mijn pillen in maar effect heeft het nog steeds niet. Wel heb ik minder last dan gister maar veel verschil merk ik helaas niet. Hopen dat het vanaf morgen beter gaat werken. Hoe gek het ook klinkt, om 8 uur gaan we al naar bed. Ik heb hoe dan ook geen zin om vanavond lang op te blijven want mijn keel doet toch alleen maar zeer en ik kan ook geen bier drinken. Alsof dat het belangrijkste is. Mijn wekker zet ik op half 11 omdat ik in de avond mijn laatste pillen in moet gaan nemen. Het water uit de kraan laat lang op zich wachten. De pomp staat natuurlijk uit dus dat zal morgen pas weer gaan stromen. Dan maar fris halen bij de bar. Hmm, ook daar heb ik minder succes. Er is helemaal niemand meer en alles is donker. Ik zal toch echt iets moeten drinken om mijn pillen in te nemen want zonder drinken gaat me dat al helemaal niet lukken. Gelukkig staat er nog een fles aanmaaklimonade in de koelkast van de staffroom. Daar moet het wel mee lukken. Snel terug naar bed om mijn slaapje te vervolgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Bram

Afstudeerstage naar Malawi om daar 3 maanden lang ontwikkelingswerk doen. We gaan pompen bouwen.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 34444

Voorgaande reizen:

03 Maart 2008 - 11 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: