4 mei - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu 4 mei - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu

4 mei

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

06 Mei 2008 | Malawi, Lilongwe

Nou, vandaag zal het feestweekend weer afgelopen zijn. Wonder boven wonder heeft er niemand echt een kater. We hebben toch echt bijna 12 uur lang nonstop gedronken. Het is misschien maar goed ook dat niemand er last van heeft want vandaag moeten we weer terug naar Lilongwe. In de ochtend ontbijten we bij de lodge en drinken we nog wat. Enkele van ons nemen nog een duik in het zwembad waaronder ik. Alle spullen inpakken en gaan! Op het busstation vinden we al direct een busje wat ons naar Lilongwe kan brengen. We geven de driver 18000 kwacha als hij alleen ons naar Lilongewe brengt. Het komt neer op 10 euro per persoon. Niet slecht voor een taxirit die ongeveer 5 uur duurt. Als je normaal met een minibusje gaat zitter er mega veel mensen op elkaar gepropt en stopt hij om de 10 minuten om mensen eruit te laten of andere op te pikken. Dan gaat de reis echt een paar uur langer duren. Dan maar een paar euro meer betalen om comfortabel te zitten en er uren eerder te zijn. Tijdens de terugrit maken we een hoop lol. Vanuit het voorste raam laat Matthieu water uit zijn flesje lopen en probeer ik het vanuit het achterste raam op te drinken. Niet echt met veel succes want het water gaat alle kanten op. Wel weer lekkere douche gehad, dat dan weer wel. Ook gooien we vanalles en nog wat uit het raam wat ik dan weer op moet vangen. Het enige wat ik uiteindelijk met toeval op weet te vangen is een cola dopje. Hij waait toevallig in mijn hand en blijft plakken door de wind. De rit is buiten de lol om ook prachtig qua omgeving. Dit is een van de mooiste plekken waar ik in mijn leven geweest ben. Mijn camera heb ik niet bij, gelukkig hebben Tom en Ernst wel een camera bij. Via Dedza rijden we terug naar Lilongwe. Half 7 komen we aan op de markt naast ons huis in area 36. Eerst even chips halen en wat flesjes bier. Dat kunnen we wel gebruiken natuurlijk. Thuis eten we de chips op en drinken we nog wat biertjes. Ik neem nog een douche en ga slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Bram

Afstudeerstage naar Malawi om daar 3 maanden lang ontwikkelingswerk doen. We gaan pompen bouwen.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 34458

Voorgaande reizen:

03 Maart 2008 - 11 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: