12 mei - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu 12 mei - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu

12 mei

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

14 Mei 2008 | Malawi, Lilongwe

Voor het eerst worden we gewekt door een wekker. Nouja, eigenlijk word ik net een minuut eerder wakker. Onze documenten zijn niet goed gekopieerd van Maarten zijn laptop, dus nu ontmoeten we elkaar deze ochtend in de stad. Hij gaat op rondreis met een vriend van hem dus we moeten het perse op gaan halen in de ochtend. Helaas, maargoed niets aan te doen. Zolang we onze documenten terugkrijgen is het allemaal goed. Suf komen we ons bed uit. Zo vroeg zijn we hier niet echt gewend. Ik geef de kippen wat te eten en neem zelf ook een boterhammetje. Echt goed gaat het er niet in dus ik geef de helft maar weg aan iemand die nog wel trek heeft. Op naar town dan maar. Vrij laat lopen we naar de markt en kunnen direct in een busje stappen. Geluk want de laatste tijd staan we vaak lang te wachten op een busje. Een beetje Nederland stijl, daar komen de bussen ook om het half uur of soms nog langer. Wat dat betreft is het hier wel een stuk beter. Als je 10 minuten staat te wachten is het echt lang. Eigenlijk mogen we ook helemaal niet zeuren! Vanuit area 2 lopen we richting standard bank. Maarten belt ons op dat hij bij het internetcafé zit. Daar ontmoeten we hem en overhandigd hij ons de USB stick waar alles op staat. Yes! Alles staat er nog op. We nemen nogmaals afscheid van Maarten en wensen hem een goede reis. Nou, op naar Alibaba. We moeten immers nog ontbijten niet dan? Hmmmm, die is dicht? Zouden wij dan echt de enige zijn die op maandag ochtend trek hebben in een hamburger? Laten we dan maar naar de Shoprite lopen, daar kan je ook eten halen. Tom komt terug met bacon en een worst. Direct rennen Ernst en ik naar achter om het ook te halen. Ik besluit in plaats van bacon maar chips te halen. Die ligt er toch niet voor niets? Buiten eten we alles op en lopen richting area 2. We moeten nog een buis halen dus voordat we naar Don kunnen moeten we eerst nog langs de markt. Op de markt lopen we weer naar de bekende verkopers toe. We vertellen wat we nodig hebben en ze beginnen uiteraard direct te zoeken. Na een tijdje komen ze terug met een buis die op zich wel redelijk is. Niet ideaal maargoed, we moeten het er maar mee doen. Net als we de markt uit lopen komen we een bekende tegen. Zijn naam heb ik nooit meegekregen maar ik weet dat hij ook uit area 36 komt. Hij loopt altijd een beetje rond in area 2 maar wat hij er precies doet vraag ik me nog steeds af. Hij heeft wel altijd coole kleding aan dus hij weet blijkbaar de goede winkels te zitten. Ik vraag hem of hij me winkels kan laten zien waar ze petten verkopen zoals de petten die ik altijd draag. Helaas heb ik nu niet zoon pet op want dat was handiger geweest met uitleggen. Hij weet zelf wel wat voor petten ik draag want hij vind ze zelf ook cool. Na een tijdje lopen komen we dan eindelijk bij een winkeltje waar ze die petten hebben. Niet in mijn maat helaas. Nou, volgende keer beter. Er zijn nog wel meer winkels die ze hebben maar daar hebben we nu geen tijd voor. Via de grote weg lopen we nog even langs de Pep. Dat is een winkel vergelijkbaar met de zeeman alleen verkopen ze er dan ook wat elektronica. Beetje vreemde combinatie maargoed. Tom koopt er 2 hemden want die wil hij nog graag hebben. Vanuit daar gaan we nog even langs de U-save om wat drinken te halen. Aan de overkant van de weg stappen we in een busje die ons naar area 23 brengt. Op de Don Bosco school is niet veel te doen. We bekijken de put en die lijkt niet veel verder gegraven. Wel liggen de rioolbuizen klaar waar we de put van gaan maken. We bellen Jofin op en hij weet ons te vertellen dat de put nu 2 meter diep is. Hij is vandaag helaas niet op school en hij heeft geregeld dat we morgen volop aan de slag kunnen. We kijken nog even of de principal aanwezig is maar die is er helaas ook niet. Nou, dan maar uitstellen tot morgen. We verven de nieuwe buis nog en doen dan ook nog maar een extra laagje over de onderdelen die we al hebben liggen. Na de lunch gaan we al vrij snel naar huis. Wanneer we op weg zijn naar de weg waar we een minibusje kunnen scoren komen we net de principal tegen. We vertellen hem hoe het ervoor staat en zeggen dat we morgen aan de slag gaan. Nou, dat was dat. Met het busje gaan we naar huis. Op het busstation in area 2 kom ik Geoffrey nog tegen. Uiteraard, hij zit daar weer te posen zegt hij heel cool. Eenieder van ons is best moe dus we gaan naar huis. Thuis plof ik al snel neer op bed en val in slaap. Een uurtje later word ik wakker en neem maar een douche. Dat mag ook wel weer eens. Al heb ik niet lang geleden gedouched. Elke keer weer voelt het alsof ik moet douchen. Misschien komt dat wel omdat we in een warm land zitten. Logisch natuurlijk! De jongens komen weer terug van het ACEM kantoor. Nog even hangen we rond in de tuin waarna we ons verkassen naar de keuken om te koken. Het is grappig om de nieuwe jongens te zien koken want ze hebben natuurlijk nog niet vaak gekookt voor 13 mensen en weten dus niet zo goed hoeveel je van alles moet hebben etc. Ik help ze wat met koken en ga nog even mij was van de waslijn afhalen voordat ik aanschuif aan tafel. Nou, niet slecht moet ik zeggen. Het smaakt allemaal prima! In de avond werk ik nog wat dingen bij op de computer en ga slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Bram

Afstudeerstage naar Malawi om daar 3 maanden lang ontwikkelingswerk doen. We gaan pompen bouwen.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 34476

Voorgaande reizen:

03 Maart 2008 - 11 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: