16 maart - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu 16 maart - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu

16 maart

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

20 Maart 2008 | Malawi, Lilongwe

Afrikaanse muziek uit de buurt wekt me, meteen glimlach ik. Dit is nou Afrika! Mensen in de buurt zijn al vroeg in de morgen op om van alles te ondernemen. Nou wij niet! Vandaag is onze zondag. Echter zijn er wel enkele die naar de kerk gaan deze ochtend. Voordat Tom en Ernst wakker zijn pak ik alvast de laptop en begin te tekenen. Ik kan niet wachten tot ik kan beginnen aan mijn nieuwe idee voor de pomp die we gaan bouwen. Komende dinsdag zitten we hier immers al 2 weken. Eerst teken ik de pomp in autocad en later fixen we solidworks wat een veel beter beeld geeft van het ontwerp. Tijdens het tekenen word ik plots gestoord door mijn telefoon die af gaat. Erg vind ik het niet, in tegenstelling zelfs. Het is Veerle!
We hebben het over hoe het hier gaat maar ook veel over hoe het thuis gaat nu ik weg ben. Ze verteld me dat ze veel werkt en veel geld heeft als ik terug ben. Kortom we kunnen veel leuke dingen gaan doen! Maarliefst 44 minuten en 28 seconden telefoneren we. Gelukkig kost het niet veel doordat er op internet verscheidene manieren te vinden zijn om goedkoop te telefoneren. Ik mis Veer steeds meer! De jongens hebben ondertussen besloten dat we naar het zwembad gaan. Al snel vertrekken we met alle jongens. Richting oldtown. We zijn er bijna en het begint kei hard te regenen! Great…. Opweg naar het zwembad! Eenmaal aangekomen besluiten we de dag te openen met een biertje, ach.. ik neem er nog wat frietjes bij! Het zwembad is vrij klein en ligt pal naast het restaurant van het luxe hotel waar het hele complex van is. Zwemmen heb ik al gauw geen zin meer in. De jongens maken zoveel herrie dat ik er liever niet mee geassocieerd word. Als klap op de vuurpijl gaan ze bommetjes maken. Mensen die rustig in het restaurant zitten te lunchen worden gewoon keer op keer nat gespetterd en de jongens zien dat het gebeurd, toch gaan ze door. Wanneer Christian tegen een van de jongens zegt dat ze al meerdere malen omstanders nat gespetterd hebben vang ik een antwoord op… Wat geef ik er om….. IK KEN ZE TOCH NIET!!! Wat ben ik blij dat ik niet het zwembad in gegaan ben! Het zal dan ook wel geen toeval zijn dat ze de hele middag de enige zijn in het zwembad. Ook toen de zon weer begon te schijnen. Bij het andere zwembad zijn we ook al min of meer niet meer welkom, om eerlijk te zijn verwacht ik dat het bij dit zwembad niet veel anders zal zijn. Maarja… Wat geef ik erom? HE….
Na het eten gaan we terug naar het centrum om daar te eten. Een restaurant naast de standard bank staat op de planning. Voordat we aan tafel kunnen worden we ontvangen aan de bar. WEER maken ze een herrie. Gelukkig zijn ze alleen op de wereld, wie anders zou er last van kunnen hebben als we de enige zijn? Het lijkt een beetje of Christian de enige andere is die zich kalm houdt. Mathieu is over het algemeen ook niet heel erg luidruchtig. Tijdens het eten valt het gelukkig nog mee. Misschien komt het wel omdat de meiden erbij zijn. Ze hebben laatst al duidelijk medegedeeld dat de jongens veeeeeel te druk zijn. Daar sluit ik me bij aan! Gelukkig hoef ik me overduidelijk niet aangesproken te voelen. Babs belt een taxi die ze al eerder genomen hebben. In 3 keer worden we naar huis gebracht. S’avonds spendeer ik nog enkele uren aan het ontwerpen van de pomp in solidworks en ga ik als laatste slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Bram

Afstudeerstage naar Malawi om daar 3 maanden lang ontwikkelingswerk doen. We gaan pompen bouwen.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 34498

Voorgaande reizen:

03 Maart 2008 - 11 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: