1 april - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu 1 april - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu

1 april

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

05 April 2008 | Malawi, Lilongwe

Jantje gooit een brief in de bus… zegt de buschauffeur… wat moet ik met die brief?
1 April, ha ha ha ha. Dat feit zullen ze vandaag wel weer uit gaan buiten. De jongens zullen vandaag opgehaald worden om te werken op de bouw dus daar zullen we wel niet veel last van hebben. Voor zover ik weet hebben de dames niks gepland. Wij worden misschien opgehaald om informatie over materialen te verzamelen maar het was gister al duidelijk geworden dat de kans daarop nihil is. Ik hoor dat de jongens al allemaal opgestaan zijn. Ze zullen wel aan het wachten zijn tot ze opgehaald worden. Laat ik maar opstaan want in bed blijven liggen schiet ook niet heel erg op. Na het eten ga ik maar wat muziek luisteren via de laptop van Tom. Dat is tegenwoordig mijn mp3 speler aangezien mijn IPOD kutding niet veel meer doet. Het wordt later en later en nog steeds zijn de jongens niet opgehaald. Ze bellen Flemmings om te vragen hoe het zit. Als antwoord krijgen ze: Uhh ja.. de auto staat zonder benzine en ik denk niet dat het nog gaat lukken vandaag. Na enige discussie onderling besluiten we naar het zwembad te gaan. Alle jongens plus Leonie en Sanne pakken hun zwemspullen en vertrekken naar het zwembad. Op de markt komt er al vrij snel een pickup landrover aanrijden. We passen er allemaal in dus we nemen hem maar. In area 2 aangekomen besluiten we te vragen of hij door wil rijden naar het centrum waar enkele van ons moeten pinnen. Hij brengt ons naar de stad voor slechts 800 kwacha totaal. Normaal gesproken hadden we misschien nog wel meer betaald. In de stad zien we een mega rij staan voor de bank dus besluiten we door te rijden. Hij brengt ons tot aan de poort van het zwembad en we geven hem 1000 kwacha totaal. Goedkoop al zeg ik het zelf. In het zwembad is het niet bepaald druk. Sterker nog… er is helemaal niemand. Toch is het goed weer dus waarom? Naja, we kunnen er nou niet bepaald over klagen. We bestellen wat drinken en later nog hamburgers met friet. Ik ga ook maar eens een douche nemen. Vanochtend hadden we geen water dus dan douche ik maar hier. Ook hebben ze hier een warme douche. Die heb ik al geen meer gehad sinds ik vertrokken ben uit Nederland. In de ochtend heb ik de officer of mechanics gesmst dat we geen water hadden. Op het zwembad kreeg ik rond 2 uur een reactie dat ze in de nacht een probleem hebben gehad en dat het snel opgelost zou worden. Dat zullen we dan wel zien als we terug zijn. Duke komt ineens aanlopen, wat doe jij nou weer hier? Hij vertelt ons dat hij Henk Haring net hierheen heeft gebracht. Pure toeval dus. Al snel zijn ze weer vertrokken en we hebben ze verder niet meer gezien. Rond 4 uur vertrekken we naar oldtown waar we gaan eten bij Mamamia. De andere dames zitten al klaar als we daar aan komen. We drinken wat en bestellen het eten. Ik vind de T-bone steak wel aantrekkelijk klinken. Als we het eten krijgen blijkt dat ik een uitstekende keuze heb gemaakt. Een gigantische steak met een bord frietjes ernaast. Perfect! Met het water in mijn mond wacht ik tot de rest het eten heeft gekregen. Yes. We kunnen van start. Echter duurt het niet lang voordat de pret weer voorbij is. Hij is alweer op! Al met al kost het uit eten gaan zoon 7 en halve euro. Goed te doen al zeg ik het zelf. We hebben ook weer eens geluk met het vervoer. Er komt toevallig net een minibusje het parkeerterrein oprijden. Maarten rent erheen en vraagt of hij ons terug kan brengen naar huis. Ongebruikelijk is het wel want deze minibusjes fungeren niet als taxibusjes. Maarja met geld krijg je hier een hoop voor elkaar. Het kost maar 1000 kwacha om thuis te komen. Alweer zoon goedkope rit. Wanneer we thuis aankomen chillen we nog wat en gaan de meeste al snel naar bed. Femke is de laatste die naar bed gaat en ik blijf nog maar even zitten. Lekker muziek luisteren, morgen hoef ik toch niet vroeg op.
Na ongeveer een uur ga ik maar naar bed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Bram

Afstudeerstage naar Malawi om daar 3 maanden lang ontwikkelingswerk doen. We gaan pompen bouwen.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 34503

Voorgaande reizen:

03 Maart 2008 - 11 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: