8 april - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu 8 april - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu

8 april

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

12 April 2008 | Malawi, Lilongwe

We hadden gehoopt vandaag te kunnen beginnen op de Don Bosco school, maar na gister is er weer het een en ander veranderd. Nog maar even niks doen dan. We moeten echt iets gaan doen. In de ochtend eet ik wat en ga ik in de zon mijn nagels maar eens knippen. Het is nodig! Als ik klaar ben ga ik mijn broek maar afrafelen. Gisteravond heb ik mijn groene broek afgeknipt. Ik heb al zo weinig korte broeken. Precies dezelfde heb ik in Camo print, het was dus simpel. Gewoon de andere erop leggen en knippen maar. Zo, dat was eigenlijk alles wat ik wilde doen voor vandaag. Snel klaar dus. Ik ga maar zonnen, dat kan altijd nog! Rond 11 uur krijg ik een telefoontje van Henk. Hij is op het vliegveld want vandaag zal hij weer terug vliegen naar Nederland. We hebben het nog over hoe we verder gaan met ons project. We zijn het er allebei mee eens dat we gewoon beter de proto pomp kunnen gaan maken op de Don Bosco school voordat we met het ministerie gaan praten. Dan kunnen we in ieder geval aan de gang en hebben we iets meer om te laten zien wanneer we het gesprek gaan voeren. Ook weten we dan de precieze kostprijs wat het ook aantrekkelijker maakt. We weten namelijk al dat het stukke goedkoper zal zijn als de huidige pompen in Malawi. Ik geef het door aan Tom en Ernst. Ze zijn het er ook mee eens en we laten de Don Bosco school weten dat we morgen voor het eerst aan de slag gaan. Mooi! Laten we het vieren met lunch. Ik spot nog dikke uiensoep in da la. Dat gaat er wel in! Ach, we zijn met 6 man. Laten we 2 zakjes nemen. Als ik water in de pan giet zie ik dat het wel vrij veel is. Komt goed uit want ik heb best honger. En ik zal niet de enige zijn gok ik zo. De dames maken roerei. Als de soep op tafel staat nemen Ernst, Matthieu en Babs ieder een bord. Ik doe mee. Ernst neemt er later ook nog een. De rest blijft dus over voor mij. Ach, ik had toch zon honger. Uiteindelijk heb ik 7 volle borden soep op met elk een boterham er in. Het is lachen dat we de laatste dagen regelmatig een stuk uit de Dat dan weer wel show van Hans Teeuwen horen. Daarin zingt hij, ik heb zoooo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zoooo veel soep gegeten, ik kan bijna niet meer staan. Typisch… Na het eten ga ik nog even in de zon muziek liggen luisteren. Lang duurt het niet want al snel begint het te regenen. Toevallig want precies op het moment dat ik wilde gaan douchen begon het te regenen. Ik heb mijn zwembroek aan dus die mag best nat worden. Na een minuut of 5 begint het toch wel aardig koud te worden moet ik zeggen. Laat ik maar onder de echte douche gaan staan. Na het douchen trek ik weer schone kleren aan en ga ik binnen verder muziek te luisteren. Tegen zessen komen de jongens terug van de school in Matsimbe. De stoom is uitgevallen in huis dus ze hebben pech, ze zullen nog even moeten wachten voor het eten. Na een uur wachten besluiten we maar de BBQ aan te steken en daar onze aardappel partjes op te bakken. Ook hebben we nog gehakt waar we hamburgers van maken. Vandaag ben ik de BBQ kok. Chris helpt me met bij schijnen. Er is immers geen stroom dus we zullen een zaklamp moeten gebruiken. Als laatste scheppen we een bord voor ons zelf op en ik moet zeggen dat het behoorlijk goed smaakt. Eigenlijk zoals gewoonlijk als je aan het BBQ-en bent. Het is al laat dus vrij snel na het eten gaan er enkele al naar bed. Ik werk nog even mijn dagboek bij en luister nog wat muziek. Wanneer ik in bed lig kan ik niet echt slapen. Ik mis Veer eigenlijk best wel. Voordat ik het weet ben ik alweer thuis. De tijd gaat hier zo snel! Jammer dat het voor Veer niet zo snel zal gaan als ze in Nederland zit. Daar zal de tijd wel gewoon zo snel gaan als het normaal ook lijkt te gaan. Misschien nog wel langzamer nu ze waarschijnlijk af zit te tellen tot ik weer terug kom.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Bram

Afstudeerstage naar Malawi om daar 3 maanden lang ontwikkelingswerk doen. We gaan pompen bouwen.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 34505

Voorgaande reizen:

03 Maart 2008 - 11 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: