22 maart - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu 22 maart - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu

22 maart

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

24 Maart 2008 | Malawi, Lilongwe

Al om half 6 in de ochtend wordt ik wakker. Te vroeg om op te staan dus ik blijf nog liggen op de harde vloer van de keuken. Een deken heb ik over me heen, dat is alles. Om half 8 is het ontbijt gepland. Iedereen stalt zijn natte spullen uit over een muur die net in de zon staat op de vroege ochtend. We krijgen een flink ontbijt! 4 geroosterde boterhammen met 2 eieren, een gekookt ei en aardappel partjes gebakken zoals ze hier gewoonlijk doen. Iedereen zit ramvol en we zijn klaar om iets te gaan doen. Uiteraard is het mooi weer en het ziet er hier schitterend uit. Het lijkt wel een plaatje zo mooi is het. Komende nacht willen we niet nog eens op de vloer slapen dus 2 van ons gaan er opuit. Ze vinden een Camping waar je ook tenten kan huren. We besluiten het te doen en verkassen naar de Fat monkeys Camping. Vanuit daar lopen we weer terug naar de kamers van de dames. Lucas regelt dat we met een bootje naar een eiland gebracht worden om daar rond te hangen voor de dag. Niet weer een boot! Gelukkig is het water zo rustig dat er geen golven zijn, ook is het maar 10 minuten varen. Dat moet wel lukken! Op het eiland aangekomen stallen we onze spullen uit over een grote rots, daar gaan we liggen vandaag! Enkele pakken direct een snorkel en gaan vissen bekijken. 100 nog wat verschillende soorten tropische vissen moeten er zitten. Dat klopt! Vissen zoals je alleen in een aquarium ziet zwemmen om je heen. Niet 1 maar honderden! Dit is zeker de moeite waard! In de middag wordt er een lunch voor ons klaargemaakt op het eiland. Weer rijst met kip en enkele hebben nog wat anders. Ook een flinke lunch is het, we zitten allemaal weer bomvol. Op de rotsen liggen met een biertje lijkt ons wel een goed plan. Echter is het op de rotsen niet lang uit te houden dus verkassen we naar het water. Wat vissers komen voorbij en we kijken wat ze allemaal doen. Lucas vind nog een blauwe krab tijdens het snorkelen en vangt hem met een tang. Sommige maken er nog wat foto’s van voordat we hem weer terug gooien in het water. Dan is het alweer tijd om te gaan. We stappen in het bootje en zon 100 meter van de kant stoppen we. Een van de mensen die ons er heen heeft gevaren gooit een dode vis in het water die ze mee genomen hebben. Direct vliegt er een adelaar uit de bomen van het eiland en pakt de vis. Iedereen maakt foto’s en ze herhalen het een keer of 5. Hopelijk zijn de foto’s goed gelukt als we ze op de computer bekijken. De pret is weer voorbij en we varen nog naar een ander eiland waar we nog even snorkelen. Vervolgens varen we weer terug naar de kant. Iedereen maak zich klaar voor het eten. We spreken af bij de Fat monkeys om te gaan eten. Wanneer er besteld is gaan we er relaxed bij zitten en wachten op het eten. En wachten… en wachten… 2 uur maarliefst voordat de eerst pizza’s arriveren. Ik heb gelukt. We hebben met 5 man dezelfde pizza besteld en die order is doorgekomen. De andere hebben minder geluk. Zij krijgen hun eten pas een uur later. Dan is het ondertussen al kwart voor 11. Alles lijkt wel fout te gaan daar. Na het eten gaan we direct naar onze tent toe om te slapen.