23 maart - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu 23 maart - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu

23 maart

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

24 Maart 2008 | Malawi, Lilongwe

Weer staat er ochtend eten gepland bij Mr. Stevens zoals we gister ook gehad hebben. Echter is het er vandaag wat later. Pas om half 9 krijgen we het eerste eten. Later krijgen we steeds wat meer en pas om 11 uur zijn we klaar. Na het eten lopen we nog een beetje rond en kopen een aantal van ons souvenirs. Babs heeft kajaks geregeld in de ochtend en ze zullen om 12 uur beschikbaar zijn. Ook zijn er snorkels geregeld die we mee kunnen nemen. Matthieu en ik zitten samen in een kajak en varen eerst naar de Fat monkeys toe. We halen een t-shirt voor mij op want mijn schouders zijn behoorlijk rood aan het worden. Wanneer we alles hebben peddelen we het meer op en komen Babs en Mieke tegen. Ze zijn op weg naar een andere eiland dus besluiten we maar om met ze mee te gaan. Ook Femke en Chris gaan mee.
Voordat we naar het eiland gaan stoppen we nog langs de kant bij een kleine baai. Het water is daar zo rustig en het is super helder, kortom een perfecte plek om te snorkelen. Dat doen we dan ook maar en het is nog mooier dan op de plek waar we gister zijn geweest. De dames hebben brood bij dus we voeren de vissen uit ons hand. Jammer dat we nu geen onderwater camera hebben! Laten we maar eens verder gaan. Het eiland zal vast ook wel mooi zijn! Als we aan komen zien we dat het dat zeker is. Echter is het water lang niet zo heler als het in die baai was dus snorkelen is minder leuk. Wat wel een groot verschil is, is dat het een stuk dieper is en er dus wat andere vissen te zien zijn. Chris en Femke komen ook nog langs en we beklimmen nog rotsen op het eiland in de hoop nog iets te zien. Al snel gaan we terug het water in want niemand heeft schoenen bij zich. Femke en Chris gaan weer terug en wij nemen nog onze laatste duik. Terug pedellen duurt ongeveer een half uurtje en om kwart voor 5 zijn we op de plaats van bestemming. Iedereen is zijn spullen bij elkaar aan het rapen en zich om aan het kleden voor vanavond. Eerst verzamelen de meeste van ons bij Fat monkeys en daarna gaan we naar de Gecko lounge om te eten. Half 8 is daar afgesproken en de bestellingen zijn al doorgegeven. We komen daar aan en binnen enkele minuten wordt het eten geserveerd… Ideaal!. Beef met rijst krijgen we voorgeschoteld, precies zoals we besteld hebben. Echter is het dessert wel behoorlijk door de war gehaald. Ik heb ijs besteld en krijg als een van de weinige wat hij bestelt heeft. Na het eten loop ik met de andere mee terug naar het strand van de Fat monkeys. Tom en Maarten zoeken 2 mensen die voor ons een kampvuur bouwen, zo werkt dat hier. Tjerk voelt zich niet lekker dus hij ligt als enige in bed. De rest zit dus gezellig om het kampvuur heen tot half 1 in de nacht. De dames worden naar hun kamer gebracht en wij blijven nog even zitten. Het vuur is al bijna uit dus ik besluit maar eens wat brandbaars te gaan halen. Nog geen 10 meter verder op vind ik een stuk boomstronk die ik er met moeite op weet te gooien. Tom en Maarten zijn weer terug van het wegbrengen van de meiden en zijn al aardig aangeschoten, althans Tom wel. 3 keer zo luidruchtig als van te voren zonder het zelf door te hebben. Maarten heeft door dat het veel te luid is en dat er mensen op de camping last van kunnen hebben. Nou dat denk ik wel ja! Wanneer hij er iets van zegt antwoord Tom dat hij er schijt aan heeft en dat hij die mensen toch nooit meer ziet. Duidelijke taal dus! Er komt nog een neger aan wankelen die overduidelijk genoeg heeft gedronken. We raken met hem aan de praat en hij blijkt een Nederlander uit Utrecht te kennen. Ook komen er ineens onverwacht een paar gebrekkige Nederlandse woorden uit zijn mond. Verrassend genoeg kunnen we het nog verstaan, want het engels is beduidend minder geworden na alle drank die hij op heeft. Tom probeert hem wijs te maken dat als Nederlanders elkaar groeten we dan kuthoer zeggen. Het lukt aardig alleen kan hij het niet bepaald goed uitspreken. Voor even is het lachen maar als hij na 5 minuten nog steeds kuthoer aan het roepen is besluit ik maar naar bed te gaan, dit gaat toch nergens meer heen.