4 maart - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu 4 maart - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu

4 maart

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

07 Maart 2008 | Malawi, Lilongwe

4-4
Tom en Ernst hebben een uur of 6 geslapen. Helaas haalde ik de 2 uur slaap en was ik vervolgens film gaan kijken en muziek gaan luisteren. Tevergeefs nog proberen te slapen maar niet gelukt! S`ochtends rond een uur of 11 kwamen we aan in Johannesburg. Onze vlucht had ongeveer een uur vertraging dus het was maar de vraag of we onze connection flight zouden gaan halen. Op het vliegveld zeiden ze dat we niet op onze baggage moesten rekenen in Lilongwe want die zou het eigenlijk vrijwel zeker niet halen. Verder op het vliegveld moesten we door de douane check.. die zeiden dat de check-in al gesloten was en dat we de volgende vlucht moesten nemen die 2 dagen later zou vertrekken. Op weg naar de balie van South African Airways om de vlucht te wijzigen heb ik Peter de streeter gesmst of hij nog vrienden had wonen in Johannesburg aangezien hij uit zuid Afrika komt. Zijn reactie was. I didn’t know you were going there. Lots of riders live there. Even Greg. Greg is een vriend van Peter die ik een paar maanden terug ontmoet heb in Eindhoven dus zo blijkt het maar weer dat het fijn is om mensen over de hele wereld te kennen. Bij de balie zeiden ze dat we moesten rennen en dat ze een message zouden plaatsen zodat het vliegtuig op ons zou wachten.Uiteindelijk hebben we het vliegtuig toch nog gehaald! De 2 uur vliegen van Johannesburg naar Lilongwe viel me niet bepaald goed.. De hele vlucht heb ik mijn best moeten doen om alles binnen te houden maar het is allemaal net gelukt!
Tijdens de landing keken we uit het raampje en het viel ons op dat het vliegveld behoorlijk in de middle of nowhere ligt. Het weer was goed.. maar de landingsbaan niet zo hehe. Toen we uit het vliegtuig stapte stond er een bus klaar die ons vervolgens 100 meter verder weer afzetten. Heel raar! Het vliegveld was ongeveer zo groot als een sporthal. Grote vliegtuigen zouden er niet eens kunnen landen wegens het aantal mensen. De health check stond er duidelijk ook voor niets.. Ik dacht dat ik mijn gele health passpoort in mijn tas zat die nog in Johannesburg lag dus ik kon hem niet laten zien. Geluk zoals ik altijd heb… ze vroegen er niet naar bij mij…. Eenmaal in the “terminal” aangekomen deden we aangifte van onze lost baggage. En liepen we eindelijk het land officieel binnen.

Hetty is nog nooit zo ver van me vandaan geweest!
Aangekomen in Malawi…. We zijn opgehaald door Mieke, Babs… en George van de Organisatie. Helaas moesten we het zonder onze koffers doen want die zijn niet mee gegaan op de vlucht naar Lilongwe. Tijdens de half uur durende rit naar ons huis keken we onze ogen uit! Het eerste stuk was een verharde weg waar meer auto’s reden dan we hadden verwacht. Verder liepen er mega veel mensen langs de weg met allerlei spullen. Na een tijdje reden we onze wijk in waar de “wegen” helemaal vol met troep lagen en er om de paar meter gaten en bobbels in de zandweg zaten Eenmaal aangekomen bij ons huis werden we ontvangen door Femke, Leonie en Sanne die niet weg konden doordat de auto door ons bezet was. Het viel ons op dat het huis eigenlijk best luxe was. Het huis is ten eerste omringd door een 3 meter hoge muur omdat de wijk arm is en er anders veel gestolen zou worden etc. In het huis zitten 3 slaapkamers, een badkamer aangesloten op de dameskamer en een losse wc en douche. In de keuken staat een elektrisch fornuis met oven, een waterkoker en er is een oké keukenblok.
Uiteraard is er ook nog een huiskamer die overigens nu nog wel vrij leeg staat.
In de achtertuin liggen wat stenen en staat een kraantje met een afvoer waar we de was kunnen doen. Ook staat er een soort van schuur waar ze kippen in hebben gestopt. De voortuin is gras en er staan een paar bomen die ons wat schaduw geven. Rond een uur of 7 hadden de meiden het avondeten klaar wat Pasta met
Groenten en ei was. Het smaakte meer dan goed moet ik zeggen! S’avonds hebben we met zn alle in de eetkamer gezeten en de hele avond gekletst. Wel was de stroom uitgevallen wat blijkbaar voor het eerst was dus we hadden zaklampen en kaarsen aan. Rond een uur of half elf zijn we naar bed gegaan en zijn we na wat gepraat gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Bram

Afstudeerstage naar Malawi om daar 3 maanden lang ontwikkelingswerk doen. We gaan pompen bouwen.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 34507

Voorgaande reizen:

03 Maart 2008 - 11 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: