5 maart - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu 5 maart - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu

5 maart

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

07 Maart 2008 | Malawi, Lilongwe

5-4
De eerste keer wakker worden in Afrika, Geen gordijnen dicht gedaan dus we waren al om 7 uur wakker. Althans ik was om 7 uur wakker.. Ernst en Tom waren zo moe van de vlucht dat ze nog enkele uurtjes verder sliepen. Eenmaal opgestaan gingen we ontbijten. De helft lag nog te slapen dus een echt familieontbijt was het niet. S’middags zijn we in onze buurt naar de markt gelopen waar zo ongeveer de helft van de mensen uit onze wijk rond hangt om spullen te verkopen of om zelf spullen te kopen. De sfeer die er rond hing voelde voor ons heel raar omdat we natuurlijk nieuw waren en dat zagen ze wel. Vanuit de markt zijn we richting de stad gegaan met een minibus. Die minibussen rijden af en aan over de zandwegen. Ongeveer een kwartiertje later kwamen we aan op het busstation wat vlak bij het centrum ligt. Daar hebben Tom en Ernst beltegoed gekocht. Daarna zijn we op ons gemak naar het centrum gelopen waar het behoorlijk druk was. In het gebied waar we rondliepen zaten allerlei mensen te wachten op mensen waar ze spullen aan konden verkopen. Na eenmaal contact gehad te hebben met 1 van hen kom je er niet meer vanaf. Ze bleven maar komen. Toen ik zei dat ik opzoek was naar een telefoon moest ik even wachten waarnaar hij na een paar minuten terug kwam met zijn handen vol telefoons. Uiteindelijk heb ik in de elektronicawinkel een oud model nokia gekocht voor ongeveer 35 euro. Eigenlijk is het wel een lache tel.. zoiets als een 3310 maar dan moderner hehe. Later zijn we nog langs de supermarkt geweest om wat eten etc. te kopen. De supermarkt was eigenlijk best wel groot en luxe. Ze hadden er zelfs John de wandelaar blue label die in Nederland rond de 400 euro kost. Hier is het stukke goedkoper in ieder geval. Een van de dingen die we gekocht hadden was een krat bier die we helemaal mee terug gesjouwd hebben naar het busstation. Handig was het niet! Thuis aangekomen werd er eten gekookt en hebben we gezamenlijk gegeten. Pasta met gehaktsaus stond op het menu en het smaakte lekker ondanks dat de stroom was uitgevallen en daarom het elektrische fornuis niet meer werkte. S’avonds hebben we wat biertjes gedronken en zijn we naar bed gegaan.