5 april - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu 5 april - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu

5 april

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

12 April 2008 | Malawi, Lilongwe

Suf word ik wakker. Owja, gister was ik behoorlijk gaar toen ik ging slapen. Dat zal het zijn. Er zullen wel mensen op zijn want op zaterdag gaan er enkele vaak vroeg naar Oldtown. Ik hoef niet echt veel op internet te doen omdat ik gister al anderhalf uur achter de computer gezeten heb. Al mijn e-mails zijn beantwoord en verder zijn de meeste dingen up to date. Ik heb ook een reactie gehad van een sponsor die ons via Ex-change heeft benaderd. We hebben te horen gekregen dat ieder teamlid 250 euro gesponsord heeft gekregen. Dat kunnen we nu nog eens goed gebruiken! Als ik mijn bed uit ben word ik verrast. Het water doet het voor de verandering eens een keer wel. Echter doet deze keer de stoom het niet. Dat is weer eens wat anders. Met 3 van de jongens gaan we na het eten richting Oldtown. De andere zijn al weg. Het is duidelijk dat hier dus ook een probleem is met het stroom gebeuren. Veel winkels zijn dicht en bijna nergens brand licht. Wel hoor je overal herrie van nood aggregaten. Het internetcafé zal wel voorzien zijn van stroom want eerder heeft Maarten gebeld. Hij had een eventueel stroomprobleem vast en zeker wel gemeld. Toch? Bij het internetcafé aangekomen zien we dat maar enkele computers het doen. Uiteraard zijn die computers bezet. Een hoop mensen zitten te wachten waaronder een aantal van onze groep. Ook hoor ik iedereen klagen dat het internet mega traag is. We besluiten maar te gaan eten bij Alibaba om vervolgens terug te komen. Bij Alibaba worden we als vaste klanten ontvangen. Dat zou op zich ook wel kunnen kloppen. Iedereen besteld een pizza behalve ik. Ik ga weer voor de chicken en chips. Waarom ook niet! Het eten is weer weg geschranst dus we vragen de rekening. 4 van ons lopen het internetcafé om de hoek binnen. Er zijn ook maar 4 plaatsen dus meer is niet mogelijk. Helaas is het behoorlijk traag. Wat wil je ook in Afrika! Alles wat we moeten doen lukt aardig dus je zou het geslaagd kunnen noemen. MSN start pas halverwege op maar dat mag de pret niet drukken. Uiteindelijk ben ik vrij op tijd klaar en ga ik maar wat telefoons bekijken op internet. Hier zijn immers telefoons te koop voor wellicht goede prijzen. Misschien ga ik het nog wel doen. We zullen zien. Zo, we zijn weer klaar. Laten we naar de supermarkt gaan om wat drinken te kopen. De Shoprite is om de hoek. In de Shoprite wordt uiteindelijk meer gekocht dan alleen drinken. Dat hadden we van te voren ook wel kunnen bedenken. Niet dat het iets geeft. Achter in de supermarkt spotten we in de bakkerij een aantal taarten. Slechts 350 kwacha. Dat is nog minder dan 100 kwacha per persoon. Minder dan 45 eurocent dus. Waarom ook niet? We nemen de mantola terug via area 2 zoals gewoonlijk. In area 2 hoor ik ineens achter me mijn naam roepen. Wie de hel is dat nu weer? Hey! Het is Flemmings. Dat we die zo vaak tegen komen. Mooi want nu kan ik nog even verifiëren of we wel een duidelijke afspraak hebben gemaakt voor maandag. Goed, dat is geregeld. Ik stap in de mantola en zit helemaal achter in de hoek. In area 36 aangekomen gaat er niemand uit behalve wij 4. Ik klim spontaan uit het raam en iedereen staat verbaasd te kijken. Dat hadden ze duidelijk niet verwacht. Wel hoorde ik iedereen lachen toen ik eruit klom. Ook de chauffeur vond het leuk. Nou mooi, dan is niet voor niets iedereen blijven zitten. Thuis aangekomen staan we nog wat te spelen met de kinderen voor de deur. Wanneer er een foto gemaakt wordt is het dolle pret. Tientallen kinderen staan om ons heen en willen allemaal opgetild worden. Een paar keer is leuk maar als elk kind 5 keer opgetild wil worden wordt het toch wel veel. Ondertussen wordt ik ook nog gebeld door Len. Net als ik een kind met 1 hand optil aan zijn arm en aan het bellen ben met Len maakt Tom een foto. Prachtige foto al zeg ik het zelf! Len en ik hebben het over de vakantie. Het lijkt ons een leuk plan om gewoon richting het oosten te rijden zonder enig plan. Gewoon ver weg rijden en de borden volgen naar steden die we op dat moment wel aantrekkelijk vinden. Klinkt als een plan! Heel oost europa afreizen ik kan niet wachten! Ben nog nooit in al die landen geweest dus dat wordt een ervaring. Ben momenteel goed bezig met reizen dus Europa is een eitje. Het eten is bijna klaar. Chris maakt uiensoep. Hopelijk deze keer iets meer soep en iets minder ui. Yes. Het is gelukt. Helaas is het alleen minder ui geworden en niet meer soep. Ik vind veel soep altijd wel goed naar binnen te werken. Veel brood er doorheen en snaaien maar! Vanavond gaan we naar een party van Joe de Canadees. De dames zeuren dat ze wel een beter bodem kunnen gebruiken dan alleen soep. Vorige week is dat ook al niet fantastisch gegaan! Ach, ze moeten maar eens fatsoenlijk leren drinken! Na het eten neem ik nog maar even een douche voordat we gaan. De taxi is gebeld dus het zal niet lang meer duren. Ik ga nog maar even achter de laptop mijn spullen bijwerken voordat we gaan. Dat klinkt als de taxi. Ja de Taxi is er. Wij wachten nog even tot de volgende rit. Het moet toch in 2 keer. Het duurt wel vrij lang, Ernst belt me op dat ze het niet kunnen vinden. Wanneer ik hem even later terug bel hebben ze het al gevonden en is de taxi onderweg hierheen. De taxirit duurt best lang dus het is vrij ver van huis. De wijk waar het zou moeten zijn komt ons al bekend voor. Op een gegeven moment wordt het ons duidelijk dat het in dezelfde wijk is als het ACEM kantoor. We vinden de plek en het ziet er relaxed uit. Druk is het niet maar dat hoeft ook niet. De hele avond drinken we biertjes en poelen we met de lokale bevolking en Joe uit Canada. Tegen het eind bestellen we 5 borden met chicken en chips. Het duurt echter wel heel lang voor we ze krijgen. Ik heb mijn deel net op als de taxi er is. Maarten, Ernst, Chris en ik gaan met de eerste lading mee. Onderweg hebben we het over het corrupt kopen van een rijbewijs. De taxichauffeur verteld dat het best mogelijk is. Hij zal het vragen aan een vriend van hem. Thuis aangekomen moeten we nog opblijven omdat de andere geen sleutel hebben. We hebben het nog even over de reis die we willen gaan maken. Al snel komen de andere thuis en kunnen we gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Bram

Afstudeerstage naar Malawi om daar 3 maanden lang ontwikkelingswerk doen. We gaan pompen bouwen.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 56
Totaal aantal bezoekers 34494

Voorgaande reizen:

03 Maart 2008 - 11 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: