13 april - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu 13 april - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu

13 april

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

19 April 2008 | Malawi, Lilongwe

De eerste gedachte die door me heen gaat is weg hier! Geheid dat de wijven gaan zeiken! Ik wil het niet eens weten. Tjerk, Chris, Maarten en ik stappen vlug in de mantola richting het zwembad. Net na ons stapt een man in de mantola die er behoorlijk dronken uit ziet. Hij loopt moeilijk te doen en hij heeft een schroevendraaier in zijn hand. Niet heel chill. Al snel begint hij te flippen als hij op moet schuiven. Hmm hij begint met zijn schroevendraaier op de bus connector in te hakken. Gelukkig weet hij zich af te weren. Wel wordt hij geraakt. Geen vleeswond. Dat scheelt weer. Lijkt me niet heel erg goed met een schroevendraaier van hier. Vreemd genoeg stapt die bus connector na het gevecht weer naast hem in en rijden we verder. Nog steeds heeft hij die schroevendraaien in zijn hand en ziet hij er niet veel vrolijker uit. Wazige shit vind ik het maar. Vanaf area 2 lopen we naar de Korea garden waar we altijd zwemmen. Daar gaan we liggen zonnen en nemen we een lekkere warme douche. Mijn 3e warme douche sinds ik hier ben. Halverwege de middag bestellen we nog wat eten. Chicken soup vind ik wel lekker klinken. Achteraf blijkt dat ook zeker zo te zijn. Volgende keer weer, maar dan wel met een noodles soup erbij want ik zit nog niet bepaald vol. De zon is min of meer weg dus we besluiten terug te gaan. Matthieu en Maarten zijn niet helemaal lekker dus gaan naar huis. Tom, Chris, Tjerk en ik besluiten maar in een restaurant ergens in oldtown te gaan eten. We lopen wat rond en komen al snel uit bij een restaurant waar we al eens gegeten hebben. Tjerk en Tom bestellen nr. 52. Chicken nogiets. Dat had ik de vorige keer ook. Nu maar eens vis proberen dan. Laten we het eens een keer met rijst doen in plaats van friet. Het is behoorlijk lekker en net genoeg. Op naar huis! Om de hoek staat een Taxi die we maar nemen. Voor slechts 800 kwacha brengt hij ons naar huis. Net geen euro per persoon omgerekend aangezien we met 4 personen zijn. Hij geeft ons zijn nummer en is wel geïnteresseerd om vaker voor ons te rijden. Thuis gaan we verder met bier drinken op veranda. Ernst zit binnen Heroes te kijken. Wanneer Babs vraagt waar hun reep chocolade is gebleven antwoordt Chris, Een april met dubbel verlangsnoer. Net na een april hebben ze blijkbaar onze 2 zakken chips opgegeten. Dat hadden we al door maar we hebben er maar gewoon niets van gezegd. Best asociaal als je andermans zakken chips op eet. Ze waren van Chris, Matthieu en mij. Toen Babs door had dat wij dus hun reep chocolade op had gegeten keek ze heel boos naar Chris die met zijn rug naar haar toe zat. Ik zag het vanuit een hoek. Even later zat ze binnen te huilen. Nou ik mag toch hopen dat het niet om die reep chocola is. Mieke is ook boos. Net als alle andere dames. Na die kip was er al half ruzie dus dat zal wel leuk aflopen. Matthieu ligt te pitten omdat hij zich niet lekker voelt. Toch wil Babs perse nu een groepsgesprek houden. Ze is zelf blijkbaar belangrijker dan Matthieu. Hij was behoorlijk pissed geworden na die preek van de wijven over die kip. We geven aan dat we vinden dat we moeten wachten tot morgen tot iedereen er is maar dat is blijkbaar niet belangrijk genoeg. Nou wat jij wil! Dat gaat hij niet leuk vinden en terecht! Een hoop gezeik wat over totaal niets gaan. Wat zijn wijven toch zeikerds zeg! HOLY FUCKING SHIT! Gedurende het gesprek zeg ik geen woord. Als het niet raar zou zijn zou ik letterlijk mijn lul uit mijn broek lachen. Dan maar spreekwoordelijk! Na het gesprek loop ik dan ook direct naar onze kamer toe en ga ik in bed liggen. De jongens van het constructie team komen nog langs op onze kamer om er even over na te praten. Wat ben ik blij dat ik een van de weinige dames met me heb die gewoon relaxed is. Veerle je bent chille! Tijd om te gaan slapen!


  • 22 April 2008 - 06:24

    Ingrid:

    Hoi Bram,
    Nu hoop ik toch echt dat ik ook bij de minderheid van de dames val, zoals jij erover denkt!
    Wel is het een beetje van elkaar accepteren noodzaak om er toch nog een gezelligge tijd van te maken. Vrouwen zijn nu eenmaal anders.Ik kan er in de huiselijke sfeer niet over meepraten omdat ik altijd tussen 6 mannen heb geleefd. maar ik moet eerlijk zeggen dat ik heel blij was met m`n schoondochters.
    En ik merk dat er meer zijn die zich niet lekker voelen.Matthieu en Maarten....zelfde als Tom??? mekaar aansteken denk ik dan.
    En kijk uit in de bus he voor zatlappen met schroevedraaiers!!!

    Gr, Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Bram

Afstudeerstage naar Malawi om daar 3 maanden lang ontwikkelingswerk doen. We gaan pompen bouwen.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 34507

Voorgaande reizen:

03 Maart 2008 - 11 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: