17 april - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu 17 april - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu

17 april

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

29 April 2008 | Malawi, Lilongwe

Weer een dag verder, mijn hoop is gevestigd op vandaag. Flemmings komt me ophalen zodra hij klaar is met de andere. Het zal niet heel vroeg zijn verwacht ik, zo is het eigenlijk altijd. In de ochtend eet ik wat en neem een lekker koude douche. Voordag Flemmings komt zal ik me op de een of andere manier toch moeten zien te amuseren. De zon doet hier in Afrika zijn werk goed dus ik besluit daar maar volop gebruik van te maken. Insmeren daar doe ik niet meer aan. Het valt me op dat ik de laatste tijd eigenlijk helemaal niet meer verbrand hier. Alleen in het begin ben ik een keer een klein beetje verbrand waarna ik alleen op mijn schouders een beetje begon te vervellen. Nu heb ik daar geen last meer van eigenlijk, relaxed! Rond een uur of 12 had ik gehoopt op een telefoontje dat ik opgehaald zou worden maar die heb ik nog steeds niet gehad. Even middag eten en me klaar maken voor het geval dat er zodadelijk iemand op de stoep staat. Tevergeefs, niemand! Met de jongens die thuis zijn spelen we poker. Lang geleden dat ik dat gespeeld heb zeg. Maar wel lachen, dat zeker! Wanneer ik op het idee kom om mijn mega grote zonnebril en mijn pet op te zetten gaan we helemaal los. Gelukkig word ik gestoord door getoeter van Duke. Yes hij komt me ophalen om materialen te halen. Maarten heeft verder ook niet veel te doen dus hij besluit mee te gaan. Leuk dat de andere zich ook in ons project interesseren en andersom. Dat hoef je van de dames niet te verwachten. Duke Brengt ons naar oldtown en vertelt ons dat Flemmings vandaag geen tijd heeft. What? Maar we hebben Flemmings toch nodig om zon bon ding uit te schrijven niet dan? Uhh, Nee dat kunnen jullie zelf ook gewoon vragen en eventueel zelfs kopen en declareren. Als we dat nou eerder geweten hadden! Dan hadden we nu alle materialen al gehad. Maarja, Eerst gaan we opzoek naar de winkel waar we PVC kunnen halen. Het zou ergens in oldtown moeten zijn maar we kunnen het toch echt niet vinden. Ik neem maar het besluit om andere materialen te gaan zoeken anders moeten we dadelijk zonder enig resultaat naar huis. Uiteindelijk halen we bij een hardware store wat boutjes en moertjes en een bon voor verf en touw. Het is alweer half 5 dus de winkels beginnen met sluiten. Op naar huis dan maar. Thuis aangekomen is er nog steeds geen elektriciteit
Probleem met eten dus! De meeste hebben wel zin om uit eten te gaan. Ik niet, Maarten ook niet en Tom is nog steeds ziek. Laten we maar bij hem blijven dan. Iedereen verlaat de poort. Maarten en ik lopen naar de markt om gebakken aardappelen te kopen. Ook halen we vlees bij de Superette. Uien hebben we nog over van de vorige keer. Maarten en ik steken de BBQ aan en beginnen te bakken. De worstjes zijn nog bevroren dus we moeten ze eerst langs de kant laten ontdooien. Iedereen heeft honger dus eerst eten we de aardappeltjes maar op, dat vlees komt later wel. Dat klopt ook, alleen is dat later wel een stuk later dan we gehoopt hadden. Ongeveer een uur nadat we begonnen zijn is het pas klaar. Maar wel lekker! Na het eten ga ik voor de verandering eens een keer niet naar de bar. Een keer op tijd naar bed kan ook wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Bram

Afstudeerstage naar Malawi om daar 3 maanden lang ontwikkelingswerk doen. We gaan pompen bouwen.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 34512

Voorgaande reizen:

03 Maart 2008 - 11 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: