15 april - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu 15 april - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Bram Verhallen - WaarBenJij.nu

15 april

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

19 April 2008 | Malawi, Lilongwe

Vroeg word ik al wakker zoals gewoonlijk. Ik denk de hele tijd na over hoe we de pomp moeten gaan maken. Ik kan niet wachten tot we eindelijk alles kunnen gaan maken. Vandaag kunnen we het wiel opnieuw gaan maken en de lagerbussen in elkaar lassen. Dat is alweer de volgende stap. Als we dit af hebben is het gehele mechanische gedeelte klaar. Hierna is het wachten op de buizen en de put met de fundering en de behuizing. Dat zal wel weer een tijd gaan duren. In het weekend zijn er wel studenten begonnen met graven maar ze zijn slechts een meter diep gekomen. Helaas zijn ze op een steen gestuit waar ze niet omheen kunnen. Bummer, wat moeten we daar nu mee doen. Maarten heeft tijdens zijn training voor Kenia wel iets geleerd wat mogelijk kan helpen. De hele nacht vuurtje stoken op die steen en dan met koud water doven zodat de steen barst. Laten we dat maar snel gaan proberen. De jongens van het constructie team gaan vandaag mee naar de Don Bosco school om eens te kijken hoe ze daar te werk gaan. De voorgaande teams hebben immers nauw samengewerkt met studenten van die school. Wanneer we aan komen op de school is er niet veel te doen. Alle studenten hebben in de morgen klassikale lessen en de praktijkruimtes zijn gesloten. Wij kunnen wel terecht maar veel is er niet te zien voor de jongens. Als snel komt Jofin terug die ze een rondleiding geeft door de school. Ernst en ik beginnen aan het nieuwe wiel. Tom is vandaag thuis gebleven omdat hij zich niet zo goed voelt. Hij heeft pijn aan zijn keel en een beetje hoofdpijn. Beter dat hij vandaag dus thuis blijft. Samen met Matthew lassen we alle onderdelen in elkaar. In de middag eten we met zn alle in de kantine. Rijst met een sausje staat opnieuw op het menu. En het smaakt weer even lekker als de vorige keer. Wel veel. Dat vind ik niet erg want ik het reuze honger. Matthieu en Ernst scheppen hun resten nog over op mijn bord. Anderhalve portie klinkt goed en dat is het in praktijk ook zeker. Na het eten gaan de jongens weer weg. Ernst en ik blijven nog even om alles af te maken. Al na een uur kunnen we niet verder omdat we alles af hebben. Voor de rest zijn er geen materialen beschikbaar dus we gaan maar weer naar huis. Zoals al eenmaal eerder gebeurd is stopt een bus op de t splitsing als hij ons aan ziet komen lopen. Handig als je blank bent hier! We stappen in en betalen 50 kwacha om naar area 2 te komen. Vanuit daar nemen we een mantola naar huis. Er is nog niemand thuis gekomen! Alleen Femke is thuis gebleven vandaag. Ook is er geen stroom. Dat is minder want ik wil eigenlijk wel een keer mijn dingen bij werken op de computer. Alle laptops zijn op omdat ze eerder op de dag al gebruikt zijn. Geluk zoals ik altijd heb! De stroom is er weer. Nu kan ik toch nog mijn dingen bijwerken. Re re relaxed! Na het eten bellen paps en mams nog op. Mams gaat morgen naar Rome toe. Klinkt leuk al zeg ik het zelf. Wel saai voor pa als hij nu helemaal alleen thuis zit, maar dat vind hij vast niet erg hehe. Zoals gewoonlijk valt de verbinding weg en wordt daarmee het gesprek beëindigd. Tijd om te gaan slapen.

  • 22 April 2008 - 06:32

    Ingrid:

    Hoi Bram,
    Lekker toch wat kunnen doen. Maar sneu dat Tom ziek is.Hoe is het met de kei afgelopen? Of nog niet geprobeer, met na hitte de afkoeling. Ik lees het wel
    Succes,gr. Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Bram

Afstudeerstage naar Malawi om daar 3 maanden lang ontwikkelingswerk doen. We gaan pompen bouwen.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 34481

Voorgaande reizen:

03 Maart 2008 - 11 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: